Marketing uitbesteden voor jouw groeiambitie
Wat levert uitbesteden je écht op?
Je wilt vooruit als organisatie. Meer leads, meer zichtbaarheid, meer groei. Alleen je weet ook: marketing kost tijd, energie, kennis en een team dat snapt wat ze doen. Dus ga je het zelf doen? Een marketingmedewerker aannemen? Of toch je marketing uitbesteden? Wij vertellen je wat je kunt verwachten wanneer je ervoor kiest om marketing uit te besteden.

Benieuwd hoe marketing uitbesteden jou naar de top brengt?
Zij zijn met ons op avontuur:

Je marketing uitbesteden, waar moet je aan denken?Â
Marketing uitbesteden is simpelweg je groeiplannen versnellen met een team dat dag in, dag uit bezig is met marketing – van strategie tot uitvoering. Denk bijvoorbeeld aan:
- Zoekmachineoptimalisatie (SEO): gevonden worden zonder te betalen.
- Online campagnes (SEA, Google ads, LinkedIn ads): gericht schieten op resultaat.
- Copywriting: teksten die raken, activeren en converteren.
- Design: een herkenbare merkuitstraling waar je klanten ‘ja’ op zeggen.
- Development: technische fundering die werkt, niet frustreert.
Je kunt ervoor kiezen om dit zelf te doen, maar je kunt ook slimmer te werk gaan. Als je kiest voor marketing uitbesteden bij een marketingbureau staat er vaak een volledig marketingteam voor je klaar, vanaf het allereerste moment dat je aan de slag gaat.
Wanneer is marketing uitbesteden een goed idee?​
Marketing uitbesteden is niet voor iedereen het antwoord – wél voor organisaties die willen versnellen zonder hun interne focus kwijt te raken.
- Je bedrijf groeit, maar je marketing het tempo niet bijhoudt.
- Je team specifieke kennis (of tijd) mist om campagnes echt goed aan te pakken.
- Je geen zin hebt in een lange werving- en inwerkperiode van een marketingmedewerker.
- Je marketing flexibel wilt kunnen opschalen waar nodig is.
Herken je jezelf in één van deze situaties? Dan is marketing uitbesteden een optie voor jou.
Wat kost marketing uitbesteden?
Minder dan je denkt! Zeker als je het afzet tegen het aannemen van een interne medewerker. Denk aan salarissen, software, pensioen, werkplek en opleidingen. Wist je dat je voor het salaris van één medewerker bij ons een héél team krijgt? Twijfel je tussen het aannemen van een marketingmedewerker en het inschakelen van een marketingbureau?
Ontdek hoe jij het meeste uit je marketingbudget haalt.
Marketing uitbesteden bij Peakfort
Wij nemen geen genoegen met een klantrelatie. We zetten in op een duurzame partnership. Dat zit in onze werkwijze verankerd en betekent dat we op structurele wijze in contact blijven: wekelijkse calls, maandelijkse reviews en strategische kwartaalmeetings. Zo leren we jou én je organisatie steeds beter kennen. Bij Peakfort krijg je een team van 8 specialisten, onder leiding van een marketingmanager. Samen werken we aan jouw groeidoelen – met een persoonlijke aanpak, transparante werkwijze en een focus op resultaat.
Hoe gaan we te werk? Strategisch advies vormt de basis voor het grotere geheel. Het fungeert als houvast voor al onze activiteiten. Zo realiseren we groei voor jouw organisatie. Leadgeneratie, demand generation, online vindbaarheid, up- of cross-sell: wij zijn er klaar voor. We zijn jouw volledige marketingteam op afstand. Bij ons kun je jouw volledige marketing uitbesteden of we dienen als een extensie van je bestaande marketingteam. Welke rol we ook spelen, jouw groeidoelen staan centraal.
Je eigen abonnement voor een vast bedrag per maand
Vanuit de gedachte van een duurzame partnership, werken we met een marketing abonnement. Op basis van de plannen maken we een urenschatting voor een jaar, wat zich vertaalt naar een maandelijkse investering. Je gaat je marketing uitbesteden voor een vast maandelijks bedrag en kan op- of afschalen wanneer nodig. Daarvoor krijg je jouw eigen team vol specialisten, toegang tot een eigen dashboard waarin je de voortgang en resultaten kunt zien en alle softwaretools die je nodig hebt voor een goede samenwerking.
Heb je doelen die je liever vandaag dan morgen haalt? Start met jouw marketing uitbesteden bij Peakfort.
Veelgestelde vragen
Waarom marketing uitbesteden?
Als je als organisatie weinig tijd hebt, of niet de middelen hebt om zelf een marketingteam op te zetten, is marketing uitbesteden een slimme keuze. Door een extern marketingbureau in te schakelen, krijg je toegang tot ervaren specialisten die up-to-date zijn met de nieuwste trends. Daarnaast kan het ervoor zorgen dat je flexibel blijft in het op- en afschalen van je marketingactiviteiten. Marketing uitbesteden kan een efficiënte oplossing zijn die jouw bedrijf sneller laat groeien.
Wat zijn de voordelen van marketing uitbesteden?
De voordelen van marketing uitbesteden zijn onder andere toegang tot gespecialiseerde kennis, kostenbesparing op interne marketingmedewerkers, en de mogelijkheid om snel te schakelen zonder de lange leercurves. Bovendien kun je samenwerken met een externe partner wat kan leiden tot nieuwe ideeën en strategieën die je groei stimuleren.
Wat is het verschil tussen inbound en outbound marketing?
Inbound marketing richt zich op het leveren van waarde leveren aan je doelgroep, bijvoorbeeld door het bieden van waardevolle content, zoals blogs, video’s of e-books. Het doel van inbound marketing is klanten naar jou toe trekken. Outbound marketing daarentegen benadert klanten direct via advertenties, cold calling of e-mailcampagnes. Een goede marketingstrategie combineert beide technieken.
Staat jouw vraag er niet tussen?
Neem dan contact met ons op!
Vraag een gratis advies aan