Brandwonden Stichting

De Nederlandse Brandwonden Stichting heeft als voornaamste doelstelling om brandwonden te voorkomen en de gevolgen van brandwonden te minimaliseren. Dit bereiken ze onder andere door het organiseren van evenementen, het opzetten van acties, en via hun eigen website. De Stichting had dringend behoefte aan de volgende stap, en kwam zo in contact met ons.

Brandwonden Stichting - case Peakfort

Een nieuwe huisstijl met impact

Wij vinden het extra belangrijk dat alles wat wij maken bijdraagt aan de mooie missie en visie van de stichting.

Logo Brandwonden Stichting

De Nederlandse Brandwonden Stichting

De Nederlandse Brandwonden Stichting zet zich in om brandwonden te voorkomen en het leed als gevolg van brandwonden zoveel mogelijk te beperken

De uitdaging

Een nieuwe website, als onderdeel van een strategisch plan voor een fundamentele groei in fondsenwerving

Resultaat

Meer donaties met minder vragen

Website die bijdraagt aan doelstellingen

Toen de Nederlandse Brandwonden Stichting zich ging buigen over hun website, kwamen ze er snel achter dat het anders moest. Maudi Heijnen, marketeer, raakte in contact met Peakfort om de site beet te pakken. Niet alleen de uitstraling moest verbeterd worden, maar de website moest vooral meer gericht worden op fondsenwerving.

Brandwonden Stichting
Brandwonden Stichting
Brandwonden Stichting

“Ik ben in 2020 begonnen bij de Brandwonden Stichting en eigenlijk was er toen al sprake van dat de website verouderd was. Het heeft nog even geduurd voor we echt van start zijn gegaan met een traject. We moesten eerst goedkeuring krijgen en de juiste partner vinden. We wilden een website die bijdraagt aan onze doelstellingen en ervoor zorgt dat meer mensen op de website doneren.”, aldus Maudi.

Marketeer bij Nederlandse Brandwonden Stichting

We krijgen nu veel meer donaties via onze website” - Maudi Heijnen

Meer donaties 
en minder vragen

Het resultaat mag er zijn volgens Maudi. “We zijn vanuit de Brandwonden Stichting echt heel blij met de website. Er komen veel meer donaties binnen via de website en er is goed nagedacht over hoe de website eruit ziet. We merken dit niet alleen in het aantal donaties wat binnenkomt, maar ook aan het feit dat klantcontact heel andere type vragen ontvangt.”

Ook ervaart Maudi dat de nieuwe website overzichtelijker is: “Eerder kregen we veel vragen over waar mensen informatie konden vinden, of wilden ze weten wat de Brandwonden Stichting precies doet. Op de nieuwe website zijn de vragen veel inhoudelijker en is het makkelijker om contact op te nemen of om donateur of collectant te worden.”

Meer donaties en minder vragen

Echt samenwerken met Peakfort

“We kiezen onze partners bewust, en daarbij is een goede relatie belangrijk. Vanaf het eerste gesprek met jullie hadden we direct een goed gevoel en zijn we met de samenwerking gestart. Onze vraag was helder: een nieuwe website.” – Maudi Heijnen

Het was heel fijn dat we begonnen met het vaststellen van het doel: meer donaties op de website en meer duidelijkheid over wat wij als Brandwonden Stichting doen”, zegt Maudi. “Eerst hebben we samen gekeken naar de opbouw van de website, daarna zijn we gaan kijken naar de uitstraling. Wat ons echt verrast heeft is de ervaring en kennis die jullie hebben in het bouwen van website, maar ook de brede kijk op marketing. Hierdoor hebben we dingen echt structureel anders aangepakt. Zo konden jullie direct ander werk laten zien. Op die manier kregen wij een beter idee van welke richting we uit wilden met de website, of welke richting juist niet”, grapt Maudi.

Robidus hand
Marketeer bij Nederlandse Brandwonen Stichting

Er is goed nagedacht over hoe de website eruitziet, en hoe je het mensen gemakkelijk maakt om te doneren. We zijn daarin echt trots op het resultaat dat is neergezet. In dat proces hebben we goed kunnen sparren met Peakfort, voornamelijk ook over het design. Er zijn nu heel toffe elementen toegevoegd waar we zelf niet direct op gekomen waren.” – Maudi Heijnen

Flexibiliteit als basis

Volgens Maudi is de samenwerking vanaf de start goed gegaan: “Het goede gevoel dat we vanaf het eerste gesprek hadden is eigenlijk steeds gebleven. Naast het fijne advies is de flexibiliteit van Peakfort echt een meerwaarde. Bij grote projecten, zoals een website, wordt er binnen de Brandwonden Stichting bij veel mensen dingen afgestemd.

Daardoor duurt het aan onze kant soms langer dan afgesproken. Bij Peakfort is daar nooit een probleem van gemaakt. Niet alleen tijdens het websitetraject, maar ook in de tijd erna. Ook als we nu met een vraag zitten, of als er een spoedopdracht tussendoor komt, is dat eigenlijk altijd wel mogelijk. Dat is voor ons echt een voordeel.”

Meer dan een website

Maudi is blij met de structurele samenwerking met Peakfort. Maudi: “We zijn nu ook gestart met een nieuwe versie van de webshop, en een nieuwe website voor Brandwondenzorg. Daarnaast hebben we vorig jaar een podcast serie bij jullie opgenomen. Heel tof dat dat allemaal onder één dak kan. Tijdens het ontwikkelen van de podcast kon Peakfort ons goed helpen met welke vragen er nog meer gesteld konden worden, daarnaast was de ontvangst van onze gasten erg professioneel geregeld. Uiteindelijk had de podcast meer dan 7000 luisteraars!”

Maudi: “Ik zie in de komende tijd onze samenwerking structureel doorlopen. De website en webshop hebben we nu bijvoorbeeld vernieuwd, maar hier zou ik graag samen met Peakfort aan willen blijven werken. Kijken hoe we dingen keer op keer nog beter en verder geoptimaliseerd krijgen.

Brandwonden Stichting 5
Brandwonden Stichting
Brandwonden Stichting
Mockup Brochure Algemeen

Download onze brochure

Ontdek hoe we samen gaan voor groei