Goelst
International
Goelst International is de marktleider op het gebied van kwaliteits gordijnrailsystemen. Het bedrijf heeft sinds 1978 ervaring in de zorg, hospitality en residentieel vastgoed. Goelst biedt al meerdere generaties innovatieve oplossingen.
De basis op orde om de markt (verder) te veroveren
Om de markt verder te veroveren moet de basis op orde zijn. Met een nieuwe website die past binnen een totaalplan verstevigt Goelst haar positie. Samen met Peakfort blikt eigenaar Frank terug op een succesverhaal.
Wie is Goelst?
Fabrikant en verhandelaar van aluminium gordijnrails, met kantoren in Nederland, Zwitserland, Frankrijk en de VS.
De uitdaging
De marketingactiviteiten een kick-start geven met een nieuwe huisstijl en website.
Resultaat
+ Een nieuwe website als basis voor leads.
Reflectie op een succesvol project
De samenwerking tussen Goelst International en Peakfort is eigenlijk door toeval gestart, vertelt Frank Goelst. Hij is eigenaar van het familiebedrijf. “We waren al actief bezig met het verbeteren en vernieuwen van de website. Vanuit onze Franse vestiging was mijn collega Thomas bezig om voor de Franse markt een website te maken. Dit deed hij erg goed, bij het uitbreiden van de website voor de andere vestigingen merkte Thomas snel dat het teveel werk was voor één persoon en expertise miste voor de verschillende facetten die we wilden aanpakken in onze website en marketinguitingen.”
De timing van het contact met Peakfort had niet op een beter moment gekund volgens Frank. Na een inspirerende kennismaking besluit hij het avontuur met Peakfort aan te gaan. Wat voor Frank een belangrijke factor hierin was? Hij wil geen samenwerking die draait om een snel project. “Wij zijn geen snelle verkoopfirma. Zelf houden we er ook niet van om één keer iets te verkopen en nooit meer wat te laten horen. Die mentaliteit zocht ik ook in een partij die me ondersteunt met de marketing. Het was daarnaast heel leuk dat we die letterlijk als achterbuur konden vinden.” Dit maakt de samenwerking alleen maar prettiger. Voor Goelst en Peakfort geldt dat even snel met elkaar overleggen nog nooit zo makkelijk ging.
“Maar niet alleen die duurzame relatie en het logistieke gemak spreekt me aan. Je ziet veel aanbieders die een website bouwen of marketing oppakken, wat me echt aanspreekt is dat jullie alles van A tot Z oppakken. Van het schrijven tot het bouwen en de marketing. Het totaalconcept dat maakt het zo interessant.”
Start van een partnership
De samenwerking begint met het vaststellen van een duidelijk doel: meer leads genereren. Om dit te doen moest de basis op orde zijn en daarvoor moest een nieuwe meertalige website komen. Omdat Goelst internationaal actief is, begon de basis met het neerzetten van de Engelse website. Hieruit volgden later de Franse en aanstaande Zwitsers Duitse website.
De samenwerking met Peakfort blijkt een succes, waarbij Frank vooral de duidelijke communicatie en de frisse kijk op marketing waardeert. “Tijdens verschillende sessies werden we op een speelse en subtiele manier gewezen op punten waar we zelf echt nog beter over konden en moesten nadenken. Naderhand had ik het er met mijn collega’s tijdens het diner over: wauw, dat was wel een eye-opener. We refereren er af en toe nog steeds naar.”
Ook sloot de werkwijze tijdens het website traject goed aan bij die van Goelst, vertelt Frank. “Meetings waren altijd doeltreffend. We hebben een mooie wisselwerking tussen de twee partijen. Voor mij was het een soepele en open ervaring.” Over het eindresultaat is Frank “meer dan tevreden.” Dit komt niet alleen door de complimenten van klanten en zakenpartners, maar ook door de eerste resultaten. Eerder kwamen er via de websites weinig nieuwe leads binnen, nu is dat anders. Dat is al een hele stap voorwaarts.
Wat houdt de toekomst in?
De markt is dit jaar terughoudender en daarmee onzeker geworden, zeker in Frankrijk en de Verenigde Staten heeft de politiek veel invloed op de drukte voor het bedrijfsleven. Maar dit weerhoudt Frank er niet van om weer verder te kijken, “Je ziet dat het stagneert. Tegelijkertijd ben ik wel zo flauw om tegen iedereen te zeggen: kijk we kunnen wel zeggen dat de markt stagneert maar waarom groeien wij niet? Er is nog genoeg te “winnen” voor ons. We hebben een goed product en veel kennis in huis.” Door in te zetten op de kennis, kwaliteit en ervaring wil Goelst blijven groeien. Frank kijkt alweer naar voren, de markt is nu dan wel even onzeker, dit weerhoudt hem niet om door te gaan.
Frank is blij met de ervaring en expertise van Peakfort, hij ziet dan ook een mooie toekomst vol gezamenlijke groei voor zich. Goelst is er klaar voor. “We zijn meer dan tevreden met het resultaat en kijken ernaar uit om samen door te pakken en de volgende stappen te zetten, stap 1 is gezet met de website en nu gaan we doorpakken” met de rest van het samen opgestelde totaalplan besluit Frank.
Download onze brochure