Personio

Personio groeide in twee jaar uit tot een sterke naam in HR-technologie, mede dankzij de samenwerking met Peakfort. De lokale marketingstrategie werd geoptimaliseerd en versterkt met creatieve mediaproducties die zorgden voor meer merkbekendheid in de Benelux.

Header klantcase Personio meisje schommel

Schaalbare content

We vinden het belangrijk dat alles wat we maken, op een schaalbare manier ingezet kan worden.

Personio logo

Wie is Personio?

Personio is een van oorsprong Duits HR-softwarebedrijf dat zich inzet voor het MKB. Ze hebben kantoren in diverse Europese regio’s.

De uitdaging

Merkbekendheid in de Benelux vergroten met schaalbare content

Resultaat

+ Een significante toename in merkbekendheid in de Benelux
+ Case studies vertaald naar meerdere talen
+ Meer dan 1500 downloads van de masterclasses

Meer merkbekendheid met lokale campagnes

Ondanks hun groeiende aanwezigheid in Europa, stond Personio voor een belangrijke uitdaging in de Benelux: werken aan de lage merkbekendheid. Hoewel ze succesvol zijn in andere regio’s, bleef de zichtbaarheid in met name Nederland achter. Om dit op te lossen, ging Personio de samenwerking aan met Peakfort om strategische campagnes en creatieve mediaproducties te ontwikkelen. Deze samenwerking resulteerde in indrukwekkende successen, waarbij Personio in korte tijd een sterkere positie op de Nederlandse markt wist te verwerven.

Personio HUB event
Masterclass

De samenwerking tussen Peakfort en Personio start met een duidelijk marketingvraagstuk: of we konden helpen met de lokalisatie en vertaling van content voor de Benelux-markt. Wat begon als een kleinschalig project groeide al snel uit tot een strategische samenwerking. De flexibiliteit en expertise van Peakfort stelden Personio in staat om snel in te spelen op lokale marktdynamieken en zo een sterke positie in de Benelux op te bouwen, zonder dat ze hiervoor direct hun eigen team hoefden uit te breiden.

Rick Brink, Regional Marketing Manager Benelux bij Personio, vertelt: “Toen we hoorden dat Peakfort ook een media team heeft, was voor ons de keuze snel gemaakt. We wilden meer met media gaan doen, en omdat de relatie er al was, was dit een logische stap.” De campagne ‘Medewerkers maken het mogelijk’ was een belangrijke stap voor Personio om hun naamsbekendheid in de Benelux te vergroten. Het idee achter de campagne? De medewerker centraal te stellen en hen positioneren als de sleutel tot het succes van een organisatie. In plaats van een standaardmarketingaanpak koos Personio, samen met Peakfort, voor een creatieve strategie die echt het verschil zou maken.

De campagne werd gelanceerd met een mix van kanalen, waaronder radio, digitale advertenties en social media. Het opvallende aan deze campagne was de focus op het lokale karakter, waarbij de unieke cultuur van bedrijven in de Benelux werd benadrukt. Door storytelling en authentieke portretten van medewerkers wist de campagne een persoonlijke en emotionele snaar te raken bij het publiek. Het resultaat was een duidelijke toename in brand awareness, en de radiospots brachten Personio letterlijk in de huiskamers van duizenden potentiële klanten.

How to HR - Campagne Personio
Regional Marketing Manager bij Personio

Toen we hoorden dat Peakfort ook een media team heeft, was voor ons de keuze snel gemaakt. "
- Rick Brink

De klant jouw verhaal laten vertellen

 

Het succes stopt niet bij deze campagne. Ook de de “Talks that Matter”-serie, waarin Personio-klanten hun verhaal vertelden, is een van de highlights van de samenwerking in de afgelopen jaren. “We hebben onze klanten gevraagd naar hun uitdagingen in HR en hoe technologie hen daarbij heeft geholpen. Het was een andere strategie waarbij de klant het woord kreeg, wat goed heeft gewerkt,” aldus Rick.

Deze serie draaide om het delen van praktijkervaringen van HR-managers en -professionals, die hun uitdagingen en successen binnen HR-gerelateerde thema’s deelden. In plaats van dat Personio zelf de spotlight pakte, gaven ze hun klanten de ruimte om hun verhalen te vertellen, wat zorgde voor geloofwaardige en authentieke content. De kracht van de serie lag in de diversiteit aan ervaringen, waarbij klanten uit verschillende sectoren inzicht gaven in hoe Personio’s oplossingen hen hebben geholpen bij zaken zoals het stroomlijnen van HR-processen, medewerkers-betrokkenheid en schaalbaarheid.

 

 

case-personio

“Met ‘Talks that Matter’ hebben we onze klanten de kans gegeven hun verhaal te vertellen, wat voor een authentieke en krachtige connectie met ons publiek zorgde”
– Rick Brink

Regional Marketing Manager bij Personio

Multi-inzetbare case

 

De samenwerking gaat verder. Afgelopen jaar produceerden we een indrukwekkende case study voor Polaroid, die in korte tijd uitgroeide tot een van de meest impactvolle contentstukken binnen Personio’s marketingstrategie. De opname vond plaats in slechts één dag, en zorgde naast een uitgebreide casestudy ook een verkorte versie en meerdere klantquotes, die direct in de sales decks werden gebruikt. “De productie had met minimale inspanning maximale impact,” zegt Rick.

Wat deze case extra bijzonder maakte, was het gemak waarmee één opname multi-inzetbaar werd. De case study werd uiteindelijk vertaald naar meerdere talen en verspreid binnen verschillende regio’s. Het hoogtepunt was toen deze Polaroid-case werd gepresenteerd op een groot event in München, waar meer dan 3000 mensen aanwezig waren. Hier werd de case niet alleen getoond, maar ook geprezen door de CEO van Personio. “Dat maakt me wel trots”, aldus Rick.

Rick merkt op dat het media-team van Peakfort opereert op een niveau dat van top-kwaliteit is. “De producties die Peakfort oplevert hebben een hoge mate van first-time right. Ze worden open ontvangen en geprezen door ons centrale team.” Personio ziet Peakfort als een verlengstuk van hun regionale marketingteam. Efficiëntie is een van de sleutelwoorden. “Met weinig middelen hebben we enorme impact gemaakt.”

case-personio

Masterclasses

De masterclasses van Personio groeiden uit tot een echte hit onder HR-professionals. Speciaal voor de opnames reisde zelfs het Londense team naar Nederland, wat de internationale interesse voor deze productie onderstreepte. Met inmiddels meer dan 1500 downloads weten de masterclasses een breed publiek te bereiken en waardevolle inzichten te bieden rondom HR-uitdagingen. 

De eerste minuten van de masterclass kun je vrij bekijken. Wil je meer zien, dan vul je het formulier in de video in. Nadat je de hele video hebt afgekeken, kon je een whitepaper downloaden. Ook daar werden veel conversies gemeten.

Blik op de toekomst

“We zijn nog lang niet klaar, media gaat komend jaar alleen nog maar een grotere rol spelen”. Voor de toekomst wil Personio de samenwerking met Peakfort dan ook verder uitbreiden. Rick is ambitieus: “We gaan nog meer strategisch plannen en toffe producties maken. Hierin gaan video en user-generated content een grote rol spelen. Authentieke verhalen, zoals ‘Waarom ben je in HR gegaan?’, zijn wat we willen vertellen”.

 

Wil je weten hoe Peakfort jouw organisatie kan helpen groeien met gerichte marketing en media-inzet? Neem dan contact met ons op.

toekomst-personio-peakfort
Mockup Brochure Algemeen

Download onze brochure

Ontdek hoe we samen gaan voor groei

Vul je telefoonnummer in, zodat we je beter kunnen helpen.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.