Robidus
Samen werken aan sociale zekerheid: dat is Robidus. 350 professionals werken dagelijks aan de inzetbaarheid van 600 corporate relaties. Hoe ze dit doen? Robidus gelooft in arbeidsperspectief: het stimuleren van arbeidsparticipatie, voorkomen van verzuim en ervoor zorgen dat werknemers ‘fit for the job’ worden én blijven. Maar dat is niet alles. Robidus wil zich profileren als dé partner op gebied van sociale zekerheid. Zowel op zakelijk als menselijk gebied; en precies dit is gecombineerd in een nieuwe profilering en website. Na livegang is er in de eerste maand een complete campagne en podcastserie gerealiseerd.
Waar samen, samen komt
Ook bij Robidus staat samenwerking centraal. Hier kunnen wij elkaar dan ook altijd weer in vinden. En dat draagt bij aan prachtige resultaten.
Wie is Robidus
Arbeidsperspectief is de motor van inzetbaarheid in Nederland. Robidus houdt deze motor draaiende: nu én in de toekomst.
De uitdaging
Robidus profileren als online partner op het gebied van sociale zekerheid. Op een effectieve manier de best practices delen met werkgevers.
Resultaat
“Met de nieuwe website zijn er in de eerste maand 17 leads gerealiseerd. Het bezoek op de website is verdubbeld.”
Een sterke marketingmotor bouwen
Om partner te worden op gebied van sociale zekerheid, is het van belang om eerst een sterke marketingmotor te bouwen; een inspirerende website. De nieuwe website van Robidus realiseert in de eerste maanden na livegang een percentage van 2%. “Door Conversion Rate Optimization is het mogelijk om dit percentage in de toekomst te verdubbelen. Dit is een kwestie van tijd én blijven optimaliseren”, zegt Milan, digitaal strateeg bij Peakfort.
Juiste content creëren
Als kennispartij is het de uitdaging om constant relevante content te creëren. De uitdaging hierbij is om de balans te vinden tussen een dynamisch vakgebied en een complexe doelgroep. Robidus beweegt zich op een terrein van wetten, regels en voorzieningen en richt zich op grotere werkgevers (die eigenrisicodrager zijn). Robidus onderscheidt zich door kennis aan te bieden die een bedrijf zelf lastig kan vergaren. “Toen ik begon met schrijven voor Robidus was ik best even in shock. De inhoud is complex. Je kunt het niet van de één op de andere dag allemaal begrijpen”, vertelt Johannes, copywriter bij Peakfort. “Daarom is het prettig dat we een goede samenwerking hebben met de klant. Zij delen de inhoudelijke kennis, het is aan mij om hier de juiste content mee te creëren. Content die de juiste doelgroep aanspreekt en uiteindelijk bijdraagt aan zaken als SEO en het conversiepercentage.”
Campagne: Het nieuwe WGA
Arbeidsmarkt voor de toekomst
Al een aantal jaren ziet Robidus dat het aantal arbeidsongeschikte werknemers in Nederland blijft stijgen. De verwachting is dat deze groei doorzet door krapte op de arbeidsmarkt en de verhoging van de pensioenleeftijd. Voor Robidus een uitgelezen kans om hierop in te spelen. Begin 2020 introduceerde Robidus het WGA Preventie Pakket. Kenmerkend is dat er in een zo vroeg mogelijk stadium alles aan gedaan wordt om de WGA-instroom te voorkomen.
Introductie WGA Preventie Pakket
Maar hoe zet je dit in de markt? Met volle overtuiging natuurlijk! Naast een complete whitepaper is er een leadgenererende landingspagina gerealiseerd. Meerdere advertentiecampagnes hebben de doelgroep naar deze pagina gebracht. Daarnaast bouwde we een complex retargeting plan. Wel op de pagina geweest, maar geen download? Dan probeerden we de doelgroep alsnog warm te maken door middel van verschillende relevante blogs, een podcast en video.
We hebben voor Peakfort gekozen omdat het moeilijk is om alle diverse marketing-disciplines in huis te krijgen. Nu hebben we op ieder vakgebied een specialist die actief met ons meedenkt. De handige dashboards bieden ons inzicht waardoor we continu kunnen bijsturen, zodat uiteindelijk de doelen gerealiseerd worden.” - Diana Bossema
Download onze brochure