HR2day
HR2day, een toonaangevende Nederlandse HR- en salarissoftwareleverancier, groeide aanzienlijk in 10 jaar. We hielpen hun marketing te verbeteren, met als doel meer leads, conversies en omzet. Onze samenwerking, gestart 4 jaar geleden, introduceerde nieuwe ideeën en een gepersonaliseerde aanpak. Rob van Loenen, Marketing Manager, erkent het belang van gespecialiseerde marketing voor groeiende bedrijven. Dankzij onze inspanningen heeft HR2day een solide basis voor voortdurende groei en succes.
Lange termijn relaties
Wij bouwen niet een eenmalige campagne. We zijn er dan ook trots op om HR2day te zien groeien van start-up tot scale-up en alles wat nog mag komen.
Wie is HR2day
Softwareleverancier van complete software en service voor HR vraagstukken van vandaag en morgen.
De uitdaging
Structurele groei in leads, conversies en omzet
Resultaat
158% toename in websitebezoekers in 4 jaar tijd
2480 conversies in 2023
60 leads per maand uit advertising
De basis voor succes: een gepersonaliseerde aanpak
De personalisatie en klantgerichte aanpak vormden de basis van succes voor de marketing van HR2day. Altijd de klant vooropstellen: niet alleen in de dienstverlening, maar ook in de marketing. Allemaal met een persoonlijke manier van communiceren en het opbouwen van een relatie in een vroegtijdig stadium.
Op basis van de marketing funnel hebben we verschillende nurture flows opgezet, zowel voor de middle of the funnel (MOFU) als voor de bottom of the funnel (BOFU)”, vertelt Larissa, online marketeer bij Peakfort. “Deze flows zijn branchespecifiek: contacten worden op basis van hun organisatie in de juiste flow geplaatst. Dankzij deze gepersonaliseerde aanpak kunnen we gerichte en relevante content aanbieden aan de contacten van HR2day.”
Structurele ondersteuning bij onze marketing
Nieuwe ideeën vormen de basis voor succes. Maar om die ideeën vorm te geven, had HR2day structurele ondersteuning nodig. Wij hebben ondersteuning op alle facetten van de marketing geboden. Met een totale rebranding, creatieve ideeën uitgewerkt en alle stadia van de marketing funnel gevuld met boeiende whitepapers, leaflets, blogs en meer.
Samen met Rob hebben we uiteindelijk diverse facetten van de marketingmix geoptimaliseerd: SEO, marketing automation, LinkedIn Ads, whitepapers en een heleboel meer. Rob: “Peakfort heeft de meeste ervaring op die vlakken. Ik weet dat het integrale onderdelen zijn van marketing. Maar de kennis en uitvoering, daar hebben zij de professionals voor. Bij Peakfort voelen ze het belang van alle facetten, en zijn de basis voor de uitvoering.”
Vanaf het begin tot nu zie je een enorme, structurele groei in het aantal leads. Dat komt door het creëren van content, de verspreiding en de opmaak ervan. Rob beschrijft het als een soort ijsrots onder water: je verricht allerlei activiteiten vooraf, om een langetermijnrelatie aan te gaan, alle kanalen te gebruiken en funnels op te bouwen. Dat is nodig om uiteindelijk uit te komen boven de zeespiegel.
Kennis, openheid en flexibiliteit
Rob prijst de functionele kennis van de diverse instrumenten binnen Peakfort. “Op het gebied van LinkedIn Ads, visuals, websites, technische kennis, marketing automation. Ik wou dat ik het kon! Maar ik kan het niet. Daarom vind ik het prettig om die flexibiliteit te hebben van een partner. Hierdoor kan ik altijd snoepen uit die verschillende lades, van advertising tot contentcreatie.”
Rob waardeert vooral de openheid en flexibiliteit in de communicatie. “Het dagelijks contact is super. Ik kan altijd iemand Slacken en krijg gelijk antwoord. Ook als we nu met een vraag zitten, of als er een spoedopdracht tussendoor komt, is dat eigenlijk altijd wel mogelijk. Dat is echt een voordeel voor ons. Net als met onze klanten, is het contact met Peakfort erg persoonlijk. Het is niet opdrachtgever en klant, maar een samenwerking pur sang.”
Peakfort is geen verlengstuk. Het ís de marketingafdeling van HR2day. Punt. Ik zie het ook echt als een soort familie” - Rob van Loenen
Download onze brochure