De Bant methode maakt jouw sales effectiever
chevron-right
chevron-right

De BANT methode maakt jouw sales effectiever

De BANT methode maakt jouw sales effectiever

Door middel van de BANT methode kun je een grote efficiëntieslag slaan op gebied van sales. Vaak zien we dat sales qualified leads (leads die een hoge kans op conversie hebben) maar gewoon gebeld worden. Zonder dat eerst goed wordt gekeken of het wel de moeite waard is om te bellen.

De BANT methode brengt hier verandering in en zorgt ervoor dat je meer efficiënt bent met het opvolgen van leads.

De vier peilers van de BANT methode

Met deze BANT methode breng je jouw leads beter in kaart. Je kijkt naar vier peilers om te bepalen of een lead écht de moeite waard is om op te volgen. Dankzij deze methode zullen meer salesgesprekken succesvol zijn. De vier peilers van de BANT methode zijn als volgt:

  • Budget: is er bij deze lead voldoende budget beschikbaar, of kan er budget worden vrijgemaakt?
  • Authority: heeft de contactpersoon voldoende beslissingsbevoegdheid, of genoeg invloed binnen de organisatie?
  • Need: is er een concrete behoefte of vraag naar ons aanbod?
  • Timeframe: is dit het juiste moment om de lead het aanbod te doen?
BANT methode

Door voor iedere lead naar deze BANT peilers te kijken, kun je nog beter inschatten of jouw lead geschikt is om te bellen. Kun je nu nog geen “ja” antwoorden op al deze vragen? Wacht dan nog even met het opvolgen van deze leads. Forceer geen salesgesprek, maar kijk of er in de toekomst mogelijkheden zijn.

In deze blog:

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Kies je voor accepteren, dan plaatsen we alle cookies. Kies je voor afwijzen, dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen.

Accepteren Weigeren Meer opties

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Functionele cookies
Arrow down

Functionele cookies zijn essentieel voor het correct functioneren van onze website. Ze stellen ons in staat om basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde gebieden mogelijk te maken. Deze cookies verzamelen geen persoonlijke informatie en kunnen niet worden uitgeschakeld.

Analytische cookies
Arrow down

Analytische cookies helpen ons inzicht te krijgen in hoe bezoekers onze website gebruiken. We verzamelen geanonimiseerde gegevens over pagina-interacties en navigatie, waardoor we onze site voortdurend kunnen verbeteren.

Marketing cookies
Arrow down

Marketing cookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Het doel is om relevante advertenties te vertonen aan de individuele gebruiker. Door deze cookies toe te staan, help je ons relevante inhoud en aanbiedingen aan je te vertonen.

Accepteren Opslaan

Webinar Cookieloze Tijdperk

Google Chrome is gestart met het blokkeren van Third-Party Cookies. Ben jij nog niet gestart met het cookieloze tijdperk? Bekijk ons on-demand webinar en ontdek de impact voor jou en welke oplossingen er zijn.