Loket.nl
Als grote speler in de wereld van salaris en HR biedt Loket.nl haar klanten een online applicatie waarmee de administratieve werkzaamheden aanzienlijk verminderd worden. Van het invoeren van salarismutaties tot het bijhouden van complete digitale personeelsdossiers: alles in één overzichtelijke en veilige applicatie. Maar liefst 120.000 werkgevers ervaren het gemak en ruim 1 miljoen medewerkers ontvangen hun loonstroken via Loket.nl. Door de kracht van slimme online oplossingen te bundelen met het aanbieden van interessante content over de applicatie, is het gelukt om van de website een lead generatie-motor te maken die per maand gemiddeld 250+ leads oplevert.
Software tot leven brengen
Wij gaan geen uitdagingen uit de weg. En zijn dan ook trots op de samenwerking van meer dan 7 jaar met Loket.nl.
Wie is Loket.nl
Een Tilburgs softwarebedrijf met de ambitie de grootste aanbieder van salarissoftware en HR-software voor mkb-Nederland te worden.
De uitdaging
New business genereren en snel groeien in een sector waar online oplossingen voor software en HR vele aanbieders kent.
Resultaat
Loket.nl is erin geslaagd in drie jaar tijd de leadgeneratie om te buigen van incidenteel naar structureel en haalt nu iedere maand gemiddeld 250+ leads binnen.
Wat Loket.nl en wij snel doorhadden is dat in de markt waarin we proberen te groeien, veel kapers op de kust zijn. Het is aan ons om kosten-effectieve ideeën te bedenken en uit te voeren. Het is mooi om te zien dat we nu een tactiek hebben gevonden die goede resultaten oplevert en dan heb ik het niet alleen over de aantallen; de leads die binnenkomen zijn veelbelovend. Zo warm heb ik ze het liefst!” - Milan Blauwendraat
Website als leadgenerator
Om de uitgebreide dienstverlening van Loket.nl goed tot zijn recht te laten komen op de website was het belangrijk om een manier te vinden om twee doelgroepen aan te spreken. Met behulp van Salesfeed hebben we ingeregeld dat afhankelijk van de bezoeker de juiste homepage wordt getoond. Salesfeed herkent wat voor soort bedrijf achter een ip-adres schuilt en toont op basis daarvan de werkgevers- óf de accountantspagina. Op die manier splitsen we direct aan het begin van de funnel, op een unieke manier, de getoonde content voor de bezoekers.
De juiste content levert de juiste leads
Het tonen van de juiste pagina voor de juiste doelgroep is een mooie feature, maar we spreken pas van een groeimotor als we leads binnen krijgen op een download van een brochure of whitepaper. In deze lastige b2b-markt is er in ieder geval geen gebrek aan precies die content. Om toch onderscheidend te zijn, hebben we diverse Google Ad-campagnes draaien, gefocust op zeer specifieke zoekwoorden. SEO-onderzoek toont aan waar het zoekvolume van Nederlandse werkgevers en accountants- en administratiekantoren gefocust is. Met die kennis hebben we landingspagina’s ontwikkeld die bezoekers de best passende content bij hun zoekopdracht laat zien. Vanaf daar is het converteren van bezoekers makkelijker. De landingspagina’s bevatten namelijk CTA’s met de best passende gated content zoals de brochure of een specifieke whitepaper.
Door het persoonlijk contact kennen we de mensen van Peakfort goed en dat zorgt voor zowel een effectieve samenwerking als een fijne sfeer.” - Sofie Nuijten
Download onze brochure