Cialdini’s psychologie voor de moderne B2B-marketeer

Wanneer ik ondernemers, marketeers of commerciele mensen spreek, hoor ik ze nagenoeg altijd spreken over de zoektocht naar wat. Wat is ons aanbod, welke features knallen we eruit? Maar in de complexe wereld van B2B-beslissingen, waar de risico’s hoog zijn en de processen lang, draait het minstens zo veel om de hoe. Hoe bouw je […]
Is jouw bedrijf al klaar voor de AI-revolutie?

Stel je voor: een wereld waarin de website van jouw bedrijf niet alleen gelezen, maar ook écht begrepen wordt. Niet alleen door mensen, maar ook door de alsmaar slimmere AI-modellen zoals Gemini en ChatGPT. Klinkt als toekomstmuziek? Absoluut niet. Sterker nog, het is de realiteit van vandaag, en het is cruciaal dat jouw organisatie daar […]
Welke impact heeft de European Accessibility Act (EAA) op jouw website?

Vanaf 28 juni gaat de European Accessibility Act (EAA), de Toegankelijkheidswet, in. Dat zijn nieuwe regels om digitale toegankelijkheid binnen de EU beter te regelen. De wet gaat in eerste instantie gelden voor nieuwe websites, apps of digitale kanalen die na 28 juni worden opgeleverd. Welke impact het verder heeft en hoe je je kunt […]
Waar marketing en sales samenkomen: de Valentijnseditie

Het salesvak koos ik omdat het contact met mensen me ontzettend veel plezier brengt – het gevoel écht bij te dragen aan iemands persoonlijke succes. Maar mijn liefde voor marketing is niet verdwenen. Bof ik even dat ik bij het avontuurlijkste marketingbureau van Nederland werk! Want, waar sales in veel organisaties de hele dag alleen […]
Demand generation is geen sales-shortcut (en dat is juist goed nieuws)

Leads blijven belangrijk. Ze zijn tenslotte de start van een mogelijke klantrelatie. Toch is het de afgelopen jaren duidelijk geworden dat succes in marketing niet draait om het verzamelen van zoveel mogelijk e-mailadressen – maar om relevant zijn, zichtbaar zijn, vertrouwen opbouwen. Daar komt demand generation om de hoek kijken. Niet als vervanging van leadgeneratie, […]
Framing in Merkstrategie:De kracht van context, taal en beleving

Wat maakt het dat een HEMA-worst als cultureel erfgoed aanvoelt? Waarom denk je bij het zien van een blauwe AH Bonuskaart direct aan voordeel? En hoe kan het dat een kop koffie bij Starbucks meer ‘waarde’ lijkt te hebben dan exact dezelfde koffie bij het tankstation? Het antwoord had je kunnen vinden in de titel: […]
De stille revolutie: B2B-marketing verandert sneller dan B2C – en niemand heeft het door

Als je het internet, en dan met name berichten over marketing een beetje volgt, lijkt het alsof alle innovatie uit de B2C-hoek komt. Nieuwe TikTok-trends, creatieve activaties, viral campagnes – de aandacht gaat er massaal naartoe. Maar eerlijk? De échte revolutie vindt op dit moment plaats in B2B. En opvallend weinig mensen hebben dat door. […]
De menselijke merkstrategie

Wat maakt dat we sommige merken meteen vertrouwen en andere instinctief wantrouwen? We denken vaak dat het vertrouwen in een merk ontstaat door beloftes, logo’s en branding. Maar in werkelijkheid beoordelen we merken net zoals we mensen beoordelen: op warmte en competentie. Deze twee aspecten bepalen onbewust hoe betrouwbaar, sympathiek of zelfs manipulatief een merk […]
De hartslag van Peakfort: door ritme en rituelen ruimte voor groei

Wat maakt een organisatie krachtig van binnenuit? We geloven we dat een van de antwoorden ligt in ritme. In een vaste cadans van plannen, realiseren, evalueren en bijsturen. Dit ritme is onze hartslag de basis waarop we bouwen aan cultuur, samenwerking en groei. Waarin we scherp blijven op resultaat, maar ook aandacht houden voor elkaar. […]
3 veelvoorkomende misverstanden tussen marketing en sales (en hoe je ze oplost)

“Marketing levert niet.”Dat zei een prospect laatst tegen me. Maar na een paar kritische vragen bleek al snel: er wáren wel leads, maar ze waren nooit opgevolgd. Geen belletje, geen e-mail, geen check op kwaliteit. Alleen een conversie, gevolgd door… een nieuwsbrief. Een klassiek voorbeeld van misalignment tussen marketing en sales. En het kost je […]