Goede content schrijven als basis voor betrokkenheid

Je marketingstrategie staat, je doelgroep is duidelijk en je weet welke kanalen je gaat inzetten. Tijd om aan de slag te gaan met het schrijven van content. Wanneer je dit niet goed doet, staat je strategie misschien als een huis, maar het echte resultaat blijft uit. Zonder goede content creëer je namelijk niet de gewenste […]
De kracht van consultative selling: Waarom luisteren beter verkoopt dan praten

In het huidige B2B landschap, waar jouw doelgroep steeds kritischer en beter geïnformeerd is, volstaat de traditionele verkoopbenadering niet langer. Potentiële klanten zijn minder geïnteresseerd in standaard verkooppraatjes en zoeken vaker naar waardevolle oplossingen die aansluiten bij hun specifieke uitdagingen. Hier komt de kracht van consultative selling als een onderscheidende factor. Hoe vaak krijg jij […]
De kracht van Social Reach Optimization

We weten allemaal dat het inzetten van social media om je doelgroep te bereiken een belangrijk onderdeel is in je marketingstrategie. Veel organisaties vergroten de zichtbaarheid van hun merk door regelmatig berichten te plaatsen op hun bedrijfsaccount, bijvoorbeeld op LinkedIn. Maar wist je dat het organische bereik van sociale media enorm vergroot kan worden door […]
Jouw doelgroep bepalen? Zorg dat je strategie helder is!

Er wordt veel geschreven over het onderzoeken van je doelgroep. Je kunt aan de slag met de ICP methodiek, een Buyer Persona-template invullen of ontdekken wat jouw IKEA Hotdog moment is en de Customer Journey uitwerken. Het is een verleidelijke valkuil om direct, of alleen, naar een methode te grijpen! Effectiever is het om de doelgroepbepaling […]
Waarom een strategisch marketingbureau de partner is die je nodig hebt

In de gesprekken die ik dagelijks voer met ondernemers en marketeers merk ik hoe uitdagend het is om echt op de radar te komen bij de juiste klanten. Vaak hoor ik: ‘We doen al van alles aan marketing, maar we missen de aansluiting met de bedrijven die we echt willen bereiken.’ Dat is niet gek. […]
Thought leadership gaat niet om kennis… Wat wel?

Chat-GPT zegt dat ik thought leader moet worden… waarom zegt Chat-GPT dit? Waarschijnlijk omdat je een groei vraagstuk hebt, talent wil aantrekken of vertrouwen opbouwen. Maar wat betekent dat? Veel bedrijven zeggen dat thought leadership gaat om zo veel mogelijk kennis delen en bereik vergroten. Als dat klopt zou de meest actieve LinkedIn-influencer de grootste […]
Omnichannel marketing is onmisbaar voor de toekomst van jouw B2B-bedrijf

Waar een converterende website altijd de gouden graal was voor B2B-bedrijven, wordt het ook voor deze bedrijven steeds belangrijker om op verschillende plekken zichtbaar te zijn en te verbinden aan de doelgroep. Hoewel je website een onmiskenbaar baken blijft in jouw marketingstrategie, kun je niet meer om andere kanalen heen. Om jouw doelgroep de beste […]
Spotify geeft podcastmakers en marketeers met analytics meer inzicht in hun bereik!

Spotify lanceert een nieuwe feature: deelbare links met tracking en analytics. Daarmee krijgen podcastmakers en marketeers eindelijk inzicht in waar luisteraars vandaan komen en welke kanalen echt werken. Spotify analytics voor podcastmakers Je kunt nu voor elke publicatie meerdere unieke links maken en deze per platform inzetten, zoals LinkedIn, Instagram of TikTok. Zo zie je […]
De Dark Funnel: het onzichtbare begrijpen voor optimale marketingprestaties

Marketeers zijn gek op data in marketingtools en advertentieplatformen. Ze houden ervan om inzichtelijk te krijgen welke kanalen conversies opleveren en maken op basis daarvan datagedreven keuzes. Het doel daarvan? Nog meer conversie realiseren! Maar zijn die keuzes wel écht juist als je beseft dat kopers de belangrijkste beslissingen in een aankoopproces maken op plekken […]
Het klantprofiel voorkomt onduidelijkheid bij marketing en sales

Stel jij jezelf weleens de vraag: Wie is mijn ideale klant? Als je helemaal mag kiezen wat voor type organisatie bij jou komt aankloppen om jouw dienst of product af te nemen, wie staat er dan voor de deur? En waarom? Misschien heb je een heel duidelijk beeld, maar vaak is deze vraag beantwoorden lastiger […]