De laatste stap in het verwerven van nieuwe klanten is het omzetten van je afspraken in deals, in nieuwe klanten. Je zult je potentiële klant er tijdens jullie gesprek van moeten overtuigen dat het waardevol is voor hem om gebruik te maken van jullie dienstverlening. Een goede saleskit kan je hier enorm bij helpen.
Jouw digitale koffer
Het goede nieuws: er zijn behoorlijk wat mogelijkheden om de gemiddelde conversieratio te verbeteren. De saleskit is hier een goed voorbeeld van. Je saleskit, een soort ‘digitale koffer’ met gereedschap, neem je mee naar afspraken met potentiële klanten. Een goede saleskit bevat:
- Factsheets (product/bedrijf/etc.)
- FAQ (frequently asked questions) sheets. In een salesgesprek worden nooit alle vragen beantwoord. Zorg ervoor dat veel vragen grotendeels kunnen worden beantwoord door zo’n FAQ sheet. Vragen creëren onduidelijkheid en onveiligheid en beïnvloeden de conversie in negatieve zin.
- Calculatiemodel/scan. Hoeveel voordeliger is je nieuwe klant bij jou uit?
- PPTX-presentatie voor het management. Er zijn vaak meerdere mensen bij een B2B-salesproces betrokken: beslissers, beïnvloeders, initiators. Vaak heb je in eerste instantie alleen contact met een initiator. Het is van groot belang voor de conversie om hem/haar ook tools te geven, zoals een goede PPT, om de anderen in het proces te kunnen overtuigen.
- Referenties
- Implementatie-stappenplan. Dit creëert veiligheid en voorspelbaarheid. Je laat hiermee zien dat het ‘OK is om klant te worden’. Dit omdat je duidelijk laat zien wat er gebeurt nadat je klant zijn beslissing genomen heeft.
- Nieuws en trends. Bijvoorbeeld veranderingen in de branche van de doelgroep (bevestigt de klik met je klant), bedrijfsbrochure van je kantoor, businesscases/succesverhalen, nieuws/informatie over gewonnen prijzen en waarderingen, resultaten en/of interpretaties van recent marktonderzoek in de markt van je klant.
Dus pak je koffer en blaas je potentiële klant omver met jouw nieuwe saleskit! Wil jij jouw saleskit inzetten bij een groeiend aantal leads en prospects? Download dan onze brochure en ontdek hoe wij bijdragen aan jouw commerciële groei.