Wat zit er in een saleskit?
chevron-right
chevron-right

Wat zit er in een saleskit?

Wat zit er in een saleskit?

De laatste stap in het verwerven van nieuwe klanten is het omzetten van je afspraken in deals, in nieuwe klanten. Je zult je potentiële klant er tijdens jullie gesprek van moeten overtuigen dat het waardevol is voor hem om gebruik te maken van jullie dienstverlening. Een goede saleskit kan je hier enorm bij helpen.

Wat zit er in een saleskit?

Jouw digitale koffer

Het goede nieuws: er zijn behoorlijk wat mogelijkheden om de gemiddelde conversieratio te verbeteren. De saleskit is hier een goed voorbeeld van. Je saleskit, een soort ‘digitale koffer’ met gereedschap, neem je mee naar afspraken met potentiële klanten. Een goede saleskit bevat:

  • Factsheets (product/bedrijf/etc.)
  • FAQ (frequently asked questions) sheets. In een salesgesprek worden nooit alle vragen beantwoord. Zorg ervoor dat veel vragen grotendeels kunnen worden beantwoord door zo’n FAQ sheet. Vragen creëren onduidelijkheid en onveiligheid en beïnvloeden de conversie in negatieve zin.
  • Calculatiemodel/scan. Hoeveel voordeliger is je nieuwe klant bij jou uit?
  • PPTX-presentatie voor het management. Er zijn vaak meerdere mensen bij een B2B-salesproces betrokken: beslissers, beïnvloeders, initiators. Vaak heb je in eerste instantie alleen contact met een initiator. Het is van groot belang voor de conversie om hem/haar ook tools te geven, zoals een goede PPT, om de anderen in het proces te kunnen overtuigen.
  • Referenties
  • Implementatie-stappenplan. Dit creëert veiligheid en voorspelbaarheid. Je laat hiermee zien dat het ‘OK is om klant te worden’. Dit omdat je duidelijk laat zien wat er gebeurt nadat je klant zijn beslissing genomen heeft.
  • Nieuws en trends. Bijvoorbeeld veranderingen in de branche van de doelgroep (bevestigt de klik met je klant), bedrijfsbrochure van je kantoor, businesscases/succesverhalen, nieuws/informatie over gewonnen prijzen en waarderingen, resultaten en/of interpretaties van recent marktonderzoek in de markt van je klant.

Dus pak je koffer en blaas je potentiële klant omver met jouw nieuwe saleskit! Wil jij jouw saleskit inzetten bij een groeiend aantal leads en prospects? Download dan onze brochure en ontdek hoe wij bijdragen aan jouw commerciële groei.

In deze blog:

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Kies je voor accepteren, dan plaatsen we alle cookies. Kies je voor afwijzen, dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen.

Accepteren Weigeren Meer opties

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Functionele cookies
Arrow down

Functionele cookies zijn essentieel voor het correct functioneren van onze website. Ze stellen ons in staat om basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde gebieden mogelijk te maken. Deze cookies verzamelen geen persoonlijke informatie en kunnen niet worden uitgeschakeld.

Analytische cookies
Arrow down

Analytische cookies helpen ons inzicht te krijgen in hoe bezoekers onze website gebruiken. We verzamelen geanonimiseerde gegevens over pagina-interacties en navigatie, waardoor we onze site voortdurend kunnen verbeteren.

Marketing cookies
Arrow down

Marketing cookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Het doel is om relevante advertenties te vertonen aan de individuele gebruiker. Door deze cookies toe te staan, help je ons relevante inhoud en aanbiedingen aan je te vertonen.

Accepteren Opslaan

Webinar Cookieloze Tijdperk

Google Chrome is gestart met het blokkeren van Third-Party Cookies. Ben jij nog niet gestart met het cookieloze tijdperk? Bekijk ons on-demand webinar en ontdek de impact voor jou en welke oplossingen er zijn.