Divers denken bouwt sterkere teams

Vroeger kregen wij weleens kritiek dat we te veel mannen in dienst hadden of dat het team juist te jong was. Misschien hoor jij wel dat jouw team niet kan meebewegen met AI, niet durft te bellen of op een andere manier niet divers genoeg is. Dat is makkelijk gezegd, maar een écht divers team […]
Leren als contentstrategie

In een wereld waar klanten worden overspoeld met informatie, is het vermogen om waardevolle kennis te delen een krachtig wapen voor marketeers. Contentmarketing evolueert van pure promotie naar het leveren van betekenisvolle inzichten en educatie. Door je merk te positioneren als een bron van waardevolle kennis, kun je niet alleen potentiële klanten aantrekken, maar ook […]
Verkopen in de digitale wereld van 2025

Het gedrag van klanten is veranderd. Ze doen meer onderzoek, vergelijken producten online en verwachten direct toegang tot informatie. Volgens onderzoek van McKinsey geeft maar liefst 76% van de B2B-kopers de voorkeur aan digitale interacties boven fysieke of telefonische communicatie tijdens het salestraject. Dit betekent dat bedrijven die geen digitale salesstrategie hebben, de aansluiting met […]
Een sterk merk zonder chaos: Zo bewaak je jouw merkidentiteit

Groei is geweldig. Tot je merk zijn kracht verliest. Waarom gebeurt dat? En nog belangrijker: hoe zorg je dat je merk sterk blijft, zelfs wanneer je bedrijf groeit? Een merk begint vaak met een helder idee. Een belofte. “Dit is wat we doen, dit is voor wie we het doen en hier zijn we uniek […]
Hoe een growth marketing mindset je organisatie écht laat groeien

Bij Peakfort geloven we dat groei geen toeval is, maar het resultaat van een doordachte strategie. Daarom werken we met multidisciplinaire marketingteams die kennis bundelen om samen impact te maken. Onze marketeers denken niet in silo’s, maar combineren brede kennis van diverse kanalen met een focus op groei. Wanneer je deze veelzijdigheid combineert met een […]
Zo stimuleren wij onze interne groei

Dit keer geen blog over de beste marketingstrategieën of activiteiten voor groei. Het gaat over interne groei! Dit mag niet ontbreken in de reis naar succes. Ontwikkeling en leren is niet alleen essentieel voor medewerkers, juist ook voor ons als organisatie. Het is onze missie om een omgeving te creëren waar groei centraal staat. Dit […]
Jouw contentstrategie voor 2025: zero-click-content

Zero-click searches zijn, met de opkomst van featured snippets in zoekresultaten en de steeds grotere rol van AI, aan de orde van de dag. De zero-click-contenttrend heeft een enorme vlucht genomen. De algoritmes van platforms zoals Google en LinkedIn evolueren continu om gebruikers sneller en directer van antwoorden te voorzien. Het tijdperk van zero-click-content breidt […]
ESG als motor voor groei in slechte tijden

In 2023 kon je bijna geen nieuwsbrief of website openen zonder dat er aandacht aan besteed werd – het belang van ESG. Inmiddels lijkt de ‘trend’ van ESG in marketing langzaam op de achtergrond te raken. Bedrijven focussen in deze onrustige tijden liever op duidelijke KPI’s en blijven weg van langetermijn investeringen zoals duurzaamheid en maatschappelijk […]
De 5 grootste groeibarrières voor organisaties – en hoe je ze doorbreekt

Met het einde van 2024 in het zicht, wordt er steeds meer gedroomd. “Vanaf 1 januari doen we alles anders”. Niet alleen privé, maar ook zakelijk, betekent een nieuw jaar vaak ook weer nieuwe stappen. En laten we eerlijk zijn, elke organisatie droomt van groei, maar de realiteit is vaak weerbarstig. Veel organisaties stuiten vroeg […]
Jij bent de held niet – Narrative branding

Wat herinner jij je van je favoriete merk? Is het hun logo of het gevoel dat ze achter hebben gelaten? Voordat we beginnen over storytelling en narrative branding, nemen we eerst een stapje terug naar de kern. Emotie… Omdat onze hersenen geneigd zijn emoties sterker en langer te onthouden dan feitelijke details. Emoties worden geactiveerd […]