De groei van je bedrijf beheersen als ondernemer: Marketing als jouw strategische partner

Herken je het? Voortdurend bezig zijn met groei—het najagen van nieuwe kansen, het uitbreiden van je marktaandeel, het waarborgen van de toekomst van jouw organisatie. Maar hoe zorg je ervoor dat deze groei beheersbaar blijft, zonder dat je de controle verliest? Deze blog vertelt je hoe je met de juiste acties de volgende stappen kunt […]
De kracht van personalisatie: Hoe dynamische content de toekomst van B2B marketing verandert

In B2B marketing is het tegenwoordig een flinke uitdaging om op te vallen. Iedereen lijkt te schreeuwen om aandacht, en je doelgroep wordt dagelijks overspoeld met informatie. Dus hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap eruit springt? Heb je al eens gedacht aan personalisatie? Door je content precies op maat te maken, kun je de […]
Hoe marketing managers impact kunnen maken met beperkte middelen

In een wereld waar iedereen dezelfde tools heeft, dezelfde data kan inzien en dezelfde technieken kan toepassen, is het lastig om boven het maaiveld uit te steken. Toch zijn er marketingmanagers die, ondanks beperkte middelen, enorme impact weten te maken. Misschien loop jij hier ook tegenaan. Hoe doen ze dat? Door niet het pad van […]
Het belang van een brand story voor een duurzaam merk

‘Show, don’t tell’. Deze bekende uitdrukking, vooral populair onder schrijvers en acteurs, benadrukt dat je een boodschap krachtiger laat overkomen door het te laten zien in plaats van het alleen te zeggen. Ook voor jouw organisatie wil je dat je de doelgroep raakt en hen inspireert. Door mensen te prikkelen met jouw content of product, […]
Purpose-driven branding: meer dan een goed merkverhaal

“Mensen kopen niet jouw dienst of product – ze kopen jouw verhaal.” Voor de meeste mensen die in sales of marketing werken is dit een bekende leus. Toch betekent dit niet dat het opstellen van een goed merkverhaal ervoor zorgt dat jouw klant overgaat tot aankoop. Daarvoor is er meer nodig. Purpose-driven branding kan je […]
Van data tot dialoog: automatisering als motor voor purpose-driven marketing

Automatisering kan een krachtig hulpmiddel zijn voor organisaties die kiezen voor marketing met een missie. Het versterkt de manier waarop jij jouw kernwaarden en visie uitdraagt, en deze zo echt tot leven brengt. Deze aanpak, ook wel bekend als purpose-driven marketing, zorgt ervoor dat het effect van je marketing exponentieel groeit. In deze blog duiken […]
Waarom investeren in marketing essentieel is

Stel je eens voor: een wereld waarin niemand investeert in marketing. Hoe zou dit eruitzien? Zou elk bedrijf evenveel verkopen als ze nu doen? Als niemand zijn bestaan nog uitdraagt, geen boodschappen verspreidt of in de spotlight staat – verdwijnt dan niet alleen de zichtbaarheid, maar ook de kans om werkelijk te connecten met je […]
Brand Thinking: een canvas voor sterke merken

De sleutel tot het opbouwen van een authentiek en robuust merk ligt niet alleen in het ontwerpen van een opvallend logo of het aanbieden van een uitstekend product. Branding is een diepgaand proces dat de kernwaarden van je bedrijf en manier van werken omvat. Hierbij is het belangrijk dat je je merk niet alleen verkoopt, […]
Nightmare Competitor: geen nachtmerrie, maar een strategisch stuurmiddel

In de wereld van strategische vraagstukken kan het soms een uitdaging zijn om buiten de gebaande paden te denken. Je kunt je gevangen voelen in je dagelijkse sleur, wat innovatie en verandering ernstig kan belemmeren. Maar wat als er een manier is om deze barrières te doorbreken? We vertellen je graag meer over de Nightmare […]
Data driven marketing: jouw expeditie naar succes

Data driven marketing is het kompas voor organisaties die op zoek zijn naar groei en innovatie. Het gaat hierbij om meer dan alleen het volgen van cijfers; het is een strategie die zich stevig verankert in inzicht in plaats van te sturen op de onvoorspelbaarheid van intuïtie. Op het eerste gezicht lijkt dit misschien paradoxaal: […]