Wat heb je nodig om je bedrijfscultuur te definiëren?

Sollicitanten vragen ons er vaak naar: Hoe zou je jullie cultuur omschrijven? En misschien wel de leukste vraag: hoe zijn de lunches bij jullie? “Avontuurlijk,” zeg ik dan. Tussen de verschillende collega’s scharrel je als een echte hunter-gatherer je lunch bij elkaar. En ja, het is gezellig, want iedereen luncht tegelijk. Cultuur is niet echt tastbaar, […]
Breng jouw candidate journey in kaart voor een hogere betrokkenheid

Voor het verder groeien van je organisatie is het belangrijk om je customer journey op orde te hebben. Maar wist je dat dit ook voor de candidate journey geldt? Want wat heb je aan al die leads en klanten als je geen medewerkers hebt die het gevraagde product of de gevraagde dienst kunnen leveren? In […]
Zonder Employee Value Proposition geen duurzame groei

Ontdek hoe je met een Employee Value Proposition een sterk werkgeversmerk bouwt die bijdraagt aan duurzame groei.
De tijd van het maken van groeiplannen

Het is weer tijd voor de jaarplannen, ditmaal 2025! Onze socials staan er vol mee. Ook wij zijn druk bij onze klanten met het afstemmen van de nieuwe groeiplannen voor 2025. Uiteraard gaan we ook weer voor onszelf aan de slag. Volgende week zijn onze Expeditiedagen (heidagen) waar we met het leiderschapsteam (LT) gaan werken […]
Van lead generation naar demand generation in 5 stappen

De traditionele marketingbenaderingen, zoals het aanbieden van gated content in ruil voor contactgegevens, verliezen steeds meer hun effectiviteit. Je doelgroep is minder snel geneigd content te downloaden, omdat ze bang zijn gebeld te worden door een salesmedewerker. De doelgroep die nog wel downloadt en wordt gemarkeerd als Marketing Qualified Lead (MQL), is volgens sales vaak […]
Hoe account-based marketing jouw resultaten kan verbeteren

Ontdek hoe account-based marketing jouw B2B-resultaten kan verbeteren met gepersonaliseerde, gerichte campagnes in de blog van Peakfort.
OGSM: Een handig hulpmiddel voor jouw strategisch marketingplan

Q4 alweer. Tijd om te reflecteren op dit jaar, maar vooral ook tijd om vooruit te kijken naar 2025. We willen allemaal onze doelen bereiken, toch? Maar zonder een helder plan blijven die doelen vaak niet meer dan een vage droom. De OGSM-methodiek kan jou helpen. Deze methodiek helpt je om je ambities om te […]
Peakfort breidt directieteam uit

Peakfort heeft met een succesvolle management buy-out, door het huidige management-team, het directieteam uitgebreid met twee nieuwe mede-eigenaren. Het nieuwe directieteam wordt gevormd door Israël van Bedijk (HR en innovatie), Roald van den Berkhof (Finance en IT) , Sietske Leenders (Operationeel) en Mathijs van der Hurk (Commercieel). Peakfort is een van de grotere, zelfstandige marketing- […]
ChatGPT Search: de nieuwe zoekmachine die Google uitdaagt

ChatGPT experimenteerde sinds juli 2024 met ChatGPT Search, een functie die de concurrentie aangaat met zoekmachines zoals Google. In oktober 2024 heeft ChatGPT de ‘search’ functionaliteit definitief gelanceerd. Google, dat al jaren de zoekmachinemarkt domineert, krijgt hiermee een uitdagende nieuwe speler. Wat kunnen we verwachten van ChatGPT Search, en wat betekent dit voor marketeers? Wat […]
Van awareness naar actie met succesvolle demand generation

Als marketing manager sta je dagelijks voor de uitdaging om resultaat te leveren in een verzadigde markt. De druk om leads te genereren en omzet te verhogen is groot. Aan de andere kant lijken traditionele marketingstrategieën steeds minder effectief te zijn door veranderend consumentengedrag, adblockers, versplinterde media, en een lagere ROI in vergelijking met digitale […]